TÜRKLERE YÖNELİK
EŞEKLİ PROTESTO VE HAKARET HABERİ
GÜNDEM BELİRLEDİ
Yapılan
seçimlerde Türkleri temsil eden partilerin elde ettiği başarı hem Bulgaristan, hem
de Türkiye’de tartışma konusu oldu.
Soydaşların
ve Bulgaristan Türklüğünün siyasi tercihleri ve benim konuyu haberleştirme
biçimimden yola çıkarak süren bu tartışma hoşuma gitmiyor değil.
Yüzyılı
aşkındır süren suskunluğumuzu kenara koydukça daha güzel yarınlara ulaşacağımız
kesin.
Ancak
dünümüzde var olan ebedi derinliği kenara koymadan, yaşadığımız sorunları
sağlıklı tahlil etmeliyiz.
Birbirimizden
nefret etmeden, birbirimizi ötelemeden, birlik ve beraberliğimize helal
getirmeden yapmalıyız her şeyi.
Türkiye’de
var olan ‘’Bırakın şu macırları’’ bakış açısını değiştirmenin yolu, camiamızın
daha dikkate alınır, tercih edilir hale gelmesi, bizlerin çağdaş üslubu, değerlerimizden
ve birbirimizden ödün vermememizle mümkün.
Bulgaristan
Türkleri olarak bizler dünden bugüne, bugünden yarına hangi değerlerimizi
taşıdık, bundan sonraki süreçte tarihsel konumumuz ve sorumluluğumuz ne olacak
iyi düşünmeliyiz.
Rumeli
ve Balkanlardan bizi silmeye çalışan mantığı, çoğu bugün bile ortaya
çıkarılamamış acılarımızın derinliğinde, yaşadığımız onca eziyete inat, hiçbir
etnik kimlikten nefret etmeden doğru şekilde ele almalıyız.
Ancak
tüm bu anlattıklarımı hayata geçirirken biz Rumeli ve Balkan Türklerine yakışan
bugün anayurt olmaktan çıkan topraklarda bizlere yönelik nefret ve hasetliği de
iyi sergilemek olmalı.
Sorun
sadece Bulgaristan’da yaşanmıyor çünkü.
Ancak
biz en sıcak gelişme olduğu ve Bulgaristan’da uç verdiği için buradan yola
devam edelim.
Yazdığım
haber ve bakış açım iyi analiz edildiğinde konunun özünde neyin nefreti var çok
iyi görülüyor.
Bu
nefret Türklere ve Türkiye'de kullanılan oylara yönelik.
Ancak
bazı dostlarımız meseleyi iç siyasi açmazları ile ele almayı tercih
ediyor.
Türkiye'den
kullanılan oyları Bulgaristan'da nerede ve ne şekilde değerlendirirlerse
değerlendirsinler sorunun öznesi konumundaki meseleye bakış açısı değişmeyecek.
Önemli
olan Bulgar derin devleti ile fanatiklerinin biz Bulgaristan Türklerine yönelik
bakışı ve konunun bir kez daha bu şekilde gündeme gelmesi...
Protestoculara
iyi bakın...
Bunlar
gerçekten Bulgarlar mı yoksa yönlendirilmiş yoksul azınlıklar mı...
Bulgaristan
seçim sistemi şimdi mi sorun oluşturdu...
Bu
seçim sistemini oluşturanlar kim?
Kendini
hangi etnik temelde ele alıp tanımlarsa tanımlasın (Türk olarak görenler de
dahil) Bulgaristan’da yaşayan herkesin seçme ve seçilme hakkı var, olmalı...
Dününü
ve bugününü bizimle, kimliğimiz ve aidiyetimiz ile özdeşleştiren kişilere ‘’Sen
bizden değilsin’’ diyebilirmiyiz?
Dememeliyiz
bence.
Bulgaristan’da
gerçekleştirilen çirkin protestolarda sergilenen bakış açısını bu nedenle iyi
irdelemeliyiz.
Bu
sapık bakış açısına prim vermemeliyiz.
Protestolar
tam da Türklerle bir tutulan DPS ve Türkiye’de kullanılan oylar ile Türk
kimliğine yönelik.
Kişisel
tercihlerimiz başka birşey, saygı duyulur.
Ancak
dünyaya ve topluma verilmek istenen mesajların içeriği önemli.
Her
insanın kültürel, etnik, sosyal kimliği ne olursa olsun seçme ve seçilme hakkı
vardır.
Aksi
tutum ve davranış ortaya başka bir siyasi mesaj çıkartıyor.
Sistemin
eksikleri her zaman tartışılır ancak tepkinin odağına toplumun belirli
kesimlerini hele Türk kimliğini koymak doğru değil.
O
zaman bize eskiden yaptıkları gündeme gelir.
"Siz
buraya ait değilsiniz. Hakkınız yok bir şeye" mantığı sakat bir bakış
açısı.
Bat
Salı kendini toplumun hangi kesiminde görürse görsün eşekle bir tutulması doğru
mu?
Ben
bunu vurgulamak istedim.
Bir
de insanların kimlikleri tepkinin odağında olmamalı.
Seçim
sistemini kuran Bat Sali değil.
Bulgaristan'da
başka bir çarpıcı gerçeklik daha var...
Yeri
gelmişken onu da paylaşayım.
Büyük
yerleşim yerlerinde Türkler Bulgarca konuşuyor ancak Bat Sali'nin temsil ettiği
toplumsal kesimlerin büyük çoğunluğu Türkçe konuşuyor....
Yaman
çelişki... :))
Algı
yanılsaması içinde olmayalım.
Çetin
Kazak neden protesto ediliyor Gabrovo'da?
İyi
irdeleyelim.
Seçilen
eğer bir Bulgar ve diğer partilerden olsaydı o zaman da bu şekilde tepki eylemi
olurmuydu?
İşte
sorun bu...
DPS
algısı oradaki TÜRK algısı ile eşitlenmiş.
Tıpkı
Boşnakların Sırplar tarafından TÜRK olarak görülmesi gibi.
İnsanların
kendini nasıl gördüğü ve hissettiği önemli.
Demokrasi
ve çağdaş yaşam biçimi herkese saygı duymak demek.
Haberin
anlamı toplumda nasıl algılanıyor, ona bakmak lazım.
Ben
haberi hazırlarken haberi sistemin açmazı üzerine kurmadım.
Ancak
haberimde yaşanan çelişkiyi de vurguladım.
Bu
olayda sosyal algı benim için daha önde.
Eylemler
ile verilen mesajlar yanlış.
Bu
fotoğrafı iyi analiz etmeli, gerekli toplumsal ve bireysel tepkiyi de ona göre
vermeliyiz.
Yaratılmaya
çalışılan algı bu.
Tam
da vurguladığım gibi.
Habere
bakış açım doğru.
Hiçkimse
bu haberin altında başka manalar aramasın.
Benim
duruşum net.
Dünden
bu güne uzanan yaşam çizgim bunun en net kanıtı.
Düne
kadar seçim sistemini sorgulamayanların yaptıkları eylemlerde ortaya koydukları
tablo önemli.
Yarattıkları
algı hoş değil.
Çağdaş
Bulgaristan'a giden yol ve bu bakış açısı hiç değil.
Meseleye
sosyal medya sayfaları üzerinden yürütülen tartışma ile de katkı koyan herkese
teşekkür ederim.
Saygılarımla.
İsmail KORKMAZ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder