Bursa
basını bir değerini daha yitirdi. Saruhan Ayber de aramızdan ayrıldı. Bugün onu
son kez selamlıyor ve uğurluyoruz. Camiamıza ve sevenlerine başsağlığı
diliyorum. Hayatımı gazeteci olarak kazandıysam ve bugün hala meslekteysem onun
sayesindedir. 1980 sonrası 12 Eylül mantığına direnip Bursa Hakimiyet
Gazetesi'nden kovulmamızı isteyenlere pabuç bırakmamış, bu konuda kendisine
baskı yapanlara teslim olmamış bizi korumuştur. Bugün hala gazetecilik yapan
birçok 'sakıncalı piyade' onun sayesinde gazeteci olmuş, gazetecilik yapmış
varlığını bugünlere taşıyabilmiştir. O günlerde güç ve karar odaklarına karşı
durmak herkesin harcı değildi. O yürekli ve onurlu davranmasını bilen erdem
sahibi bir insandı. Bursa'da basının bu kadar güçlü olmasının en büyük pay sahiplerindendir.
Tarihteki onurlu yerini aldı. O hep ağabeyimiz, mesleğimizin akil adamıydı.
Bana gazetede para ile haber dengesini de öğreten insandı. Zaman zaman
telefonla arar halini hatırını sorardım. Kendisi ile en son bir zamanlar
başkanlığını da yaptığı Bursa Gazeteciler Cemiyeti'nde Hacı Tonak'ın yanında
görüşmüştük. Her zamanki gibi konu medya ve gazetecilik idi. Sohbetimizin
konusu malumdu. Mesleğin iki paralık olduğu bir dönemde geldiğimiz noktaya
üzülüyordu. Mekanı cennet olsun...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder