17 Ekim 2014 Cuma

Saruhan ağabeyi sonsuzluğa uğurladık...


Bursa basını bir değerini daha yitirdi. Saruhan Ayber de aramızdan ayrıldı. Bugün onu son kez selamlıyor ve uğurluyoruz. Camiamıza ve sevenlerine başsağlığı diliyorum. Hayatımı gazeteci olarak kazandıysam ve bugün hala meslekteysem onun sayesindedir. 1980 sonrası 12 Eylül mantığına direnip Bursa Hakimiyet Gazetesi'nden kovulmamızı isteyenlere pabuç bırakmamış, bu konuda kendisine baskı yapanlara teslim olmamış bizi korumuştur. Bugün hala gazetecilik yapan birçok 'sakıncalı piyade' onun sayesinde gazeteci olmuş, gazetecilik yapmış varlığını bugünlere taşıyabilmiştir. O günlerde güç ve karar odaklarına karşı durmak herkesin harcı değildi. O yürekli ve onurlu davranmasını bilen erdem sahibi bir insandı. Bursa'da basının bu kadar güçlü olmasının en büyük pay sahiplerindendir. Tarihteki onurlu yerini aldı. O hep ağabeyimiz, mesleğimizin akil adamıydı. Bana gazetede para ile haber dengesini de öğreten insandı. Zaman zaman telefonla arar halini hatırını sorardım. Kendisi ile en son bir zamanlar başkanlığını da yaptığı Bursa Gazeteciler Cemiyeti'nde Hacı Tonak'ın yanında görüşmüştük. Her zamanki gibi konu medya ve gazetecilik idi. Sohbetimizin konusu malumdu. Mesleğin iki paralık olduğu bir dönemde geldiğimiz noktaya üzülüyordu. Mekanı cennet olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder