6 Nisan 2020 Pazartesi
#TÜRKLER #KARADAĞ'I MESKEN TUTTU
https://www.haberturk.com/turklerin-karadag-daki-konut-yatirimi-22-kat-artti-2525910-ekonomi?fbclid=IwAR2iXGTRKS_I7joM5PdsXbQ4AnP6ETC97Ku3W2N1_wyB17k_06YzeBoVlc0
5 Nisan 2020 Pazar
#SLOVENYA'YA YÜZDE 50 İHRACAT ARTIŞI
https://www.haberturk.com/otomotiv-sektorunde-mart-ayinda-2-1-milyar-dolarlik-ihracat-gerceklestirildi-2636288-ekonomi
15 Mart 2020 Pazar
BULGARİSTAN’DA KORONALI SAYISI 41’E YÜKSELDİ
Koronavirüsle Mücadele ve Önlemlerle ilgili Ulusal
Kriz Masası Başkanı Tümgeneral Ventsislav Mutafçiyski, bugün yapılan testlerden
10'unun pozitif çıktığını duyurdu. Böylece ülkede COVID-19 vakası 41'e
yükseldi. Bulgaristan'da hastalıktan ölenlerin sayısı ise 2’ye yükseldi. İçişleri
Bakanlığı İngiltere'de bir coronavirüs hastası ile temas halinde olduklarına
dair gelen bilgi üzerine Bansko kayak merkezinde dört İngiliz vatandaşının, bir
apart otelde izole edildiğini açıkladı. Başbakan Boyko Borisov, yetkililerin, koronavirüsün
yayılmasını önlemek amacıyla alınan tedbir ihlallerine tahammül etmeyeceği
konusunda uyardı. Başbakan, eczanelerin ve marketlerin açık kalacağını belirtirken içeride kalabalığın oluşmaması koşuluyla, giyim ve ayakkabı
mağazalarının da açık kalabileceğini belirtti. AVM’lerde bir tek market ve eczaneler çalışacak. Fast
food restoranları ve işletmeleri ise, sıkı hijyen koşulları uygulamak koşuluyla evlere yemek servisi
yapabilecek. Savcılık, ilgili kurumlara artan talep nedeniyle spekülasyonu
önlemek amacıyla tıbbi ve gıda ürünlerinin satışını kontrol etmelerini emretti. Olağanüstü önlemler nedeniyle ülkede kimlik
kartları ve ehliyetlerin süresi altı ay uzatılırken LPG'li araçların otogaz
sisteminin kaydedilmesi için son tarih Mayıs ayı sonuna kadar uzatıldı. Pahalı
ilaç protokolleri ise 12. aya kadar uzatılırken Bölge Sağlık Uzman Komisyonları
(TELK) kararları, Mayıs ayı sonuna kadar geçerli olacak.
(KIRCAALİ HABER)
(KIRCAALİ HABER)
‘AVRUPA’NIN İPEKYOLU’NA TÜRK İMZASI
Budapeşte’den Adriyatik denizine
inen otoyolu Cengiz İnşaat
tamamladı
Avrupa’nın
kuzeyini güneyine bağlayan ve ‘AB’nin İpekyolu’ olarak adlandırılan otoyolun 20
kilometresini 355 milyon Euro harcamayla zamanından önce tamamlayan Cengiz
İnşaat, Saraybosna’nın kalkınmasına da önemli katkı sağladı. Otoyolun
tamamlanmasının ardından dünya devi firmalar Bosna’da yatırım için düğmeye
bastı ve 6.6 milyar dolarlık yabancı yatırım geldi. Türk müteahhitleri için bu
projenin çok önemli referans olduğunu anlatan Cengiz İnşaat Yurt Dışı Projeler
Direktörü Utku Gök, “Makine parkımızı Türkiye’ye geri götürmüyoruz. Yeni
projelerde de Türk firmaları olacak” dedi.
Çin’in ardından dünya 2’nciliği koltuğunda oturan
Türk müteahhitleri dünya devlerini geride bırakmaya ve yeni başarı öyküleri
yazmaya devam ediyor. Avrupa’nın ‘İpek Yolu’ olarak bilinen C-5 koridorundaki
üç ayrı etap için düzenlenen üç ihaleyi de kazanan Cengiz İnşaat, toplam 355
milyon Euro işi zamanından önce tamamlayarak AB’ye teslim etti. Cengiz İnşaat
Yurt Dışı Projeler Direktörü Utku Gök, Budapeşte’den başlayarak Adriyatik
denizine kadar inen ve Avrupa’yı birbirine bağlayan otoyolun Cengiz İnşaat tarafından
yapılan bölümünün öyküsünü anlattı. Avrupa’nın kuzeyi ve güneyini birbirine
bağlarken Doğu ve batı koridorunu da tamamlayan C-5 otoyolunun hem ekonomik hem
de stratejik önemi olduğunu anlatan Gök, “Bizim için çok önemli olan iki şey
daha var. Bunlardan biri dünyanın en büyük acılarının yaşandığı Bosna’nın
ekonomik olarak ayağa kalkması, diğeri de Türk müteahhitlerinin gücünün
Avrupa’da kabul edilmesi” dedi.
BULGARİSTAN
İŞİ REFERANS OLDU
Otoyolun ihalelerinin üç ayrı etaptan oluştuğunu ve
üçü için de ayrı ihalelere çıkıldığını belirten Gök, “Cengiz İnşaat olarak
Bulgaristan’da yaptığımız otoyol projesi incelendikten sonra yeterlilik belgesi
alan tek Türk firma olarak ihaleye katıldık. Bu ihalede Avrupa’nın dev
firmalarıyla yarıştık. Üç ihaleyi de biz kazandık. 369 milyon Euro tutarındaki
işi, bütçesinin altında 355 milyon Euro’ya bitirdik. Macaristan’ın başkenti
Budapeşte’den başlayan otoyol, Bosna sınırlarından da geçerek Adriyatik
kıyısına kadar iniyor. Otoyolun 360 kilometresi Bosna’dan geçiyor. Biz Cengiz
İnşaat olarak bunun 20 kilometresini tamamladık. Bu 20 kilometrenin 5
kilometresi ise tünellerden oluşuyor. Avrupa’nın en uzun tünellerinden birini
inşa ettik. Burada Yunanistan’dan başlayıp İtalya’ya kadar uzanan otoyol ile
birleşiyor” dedi.
İŞİN
HIZI AVRUPALILARI ŞAŞIRTTI
İhale tamamlanıp iş başladıktan sonra AB
Komisyonu’nun işin devamına şaşırdığını anlatan Gök, “Çok hızlı bir başlangıç
yaptık. Hak ediş istiyoruz, para geliyor. İş hızlı gittiği için tekrar para
istiyoruz. Gelip kontrol etmek zorunda kaldılar. Çok şaşırdılar. Bu kadar hızlı
devam eden bir işle karşılaşmadık dediler. Daha sonra Avrupalılar bizim çalışma
hızımıza alıştılar ve hak edişlerimizi göndermeye devam ettiler” diye konuştu.
Otoyolun inşaatı süresince bin 800 kişinin istihdam edildiğini anlatan Gök,
“Çalışanlarımızın yarısını Türkiye’den getirdik. Kalan 900 kişiyi ise yerel
halktan temin ettik. Ülke ekonomisine bu şekilde de katkı sağlamaya çalıştık.
Bosna’nın nüfusu göz önüne alındığında 900 kişinin önemli bir istihdam olduğunu
görüyoruz. Bu sadece otoyol değil, Saraybosna’nın acılarını hafifletecek bir
yol aynı zamanda. Otoyol tamamlandıktan sonra Bosna’da neler değişiyor diye
baktık. Bosna daha çok ihracat kanalları bulmaya ve daha fazla ihracat yapmaya
başladı. Yabancı yatırımcılar Bosna’ya akıyor. Otoyolun tamamlanması ile birlikte
toplam yatırım miktarı 6.6 milyar doları buldu” açıklamasını yaptı.
MAKİNE
PARKI TÜRKİYE’YE DÖNMEDİ
Bosna’daki işin tamamlanmasına rağmen makine parkını
Türkiye’ye geri taşımayacaklarını sözlerine ekleyen Gök sözlerini şöyle
sürdürdü: “Bu iş için Bulgaristan’da yaptığımız Ljulin otoyolu referans oldu.
Bu işi de zamanından önce ve bütçesinin altında tamamladık. Yeni ihalelerde
bizim de olmamızı istiyorlar. Yakında burada yeni bir işe başlayabiliriz.
Cengiz İnşaat’ın yurt dışında önemli bir deneyimi bulunuyor. Azerbaycan’da
Şemkir Çayı üzerinde yer alan en büyük barajı Cengiz İnşaat gerçekleştirdi. Bu
baraj Türk müteahhitleri tarafından yurt dışında yapılan en yüksek barajdır.
Barajın mühendislik işleri dahil tamamı Türkler tarafından gerçekleştirildi.
Türkiye’den bin işçi götürdük ve ülkenin hem tarım sulamasına hem de elektrik
ihtiyacına katkıda bulunduk. Bu barajın toplam maliyeti 948 milyon dolar. 2010
yılında tamamladığımız Irak Erbil Havalimanı’nda bin 500 kişiye istihdam
sağladık. Halen yapımı devam eden Uluslararası Kuveyt Havalimanı Yolcu Destek
Terminali projesinde bin 400 kişi çalışıyor, 2018 ortasında projeyi teslim
edeceğiz.”
TÜRKİYE’NİN
İLKLERİNE İMZA ATILDI
Cengiz İnşaat’ın hem yurt içi hem de yurt dışında
önemli işlere imza attığını sözlerine ekleyen Gök şunları söyledi: “Dünyada
tamamı deniz üzerine kurulu 4 adet havalimanının ikisinde Cengiz İnşaat imzası
var. 2015 yılında Ordu-Giresun Havalimanını tamamladık. Ordu ve Giresunluları
Samsun veya Trabzon Havalimanı’na mecbur kalmaktan kurtardık. Şimdi Artvin ve
Rize arasına yine deniz üzerine bir havalimanı yapıyoruz. Bu işleri yapmak için
önemli bir mühendislik bilginiz ve yıllara dayanan tecrübeniz olması gerekiyor.
Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren hattının önemli kısmının yapımında biz
vardık. Türkiye’nin kuzeyi ve doğusunu birleştiren, Avrupa’nın en uzun çift tüp
tüneli olan Zigana tünelinde de Cengiz İnşaat imzası var. Dünya’nın en büyük
havalimanı İstanbul Yeni Havalimanı’nın da inşaatında da vardık.”
14 Mart 2020 Cumartesi
ORTA AVRUPA’YI HIRVATİSTAN ÜZERİNDEN ADRİYATİK DENİZİ’NE BAĞLAYACAK TREN HATTINI CENGİZ İNŞAAT YAPACAK
İHALE
İÇİN 10 FİRMA YARIŞTI
Krizevci-Koprivnica-Macaristan Sınırı tren hattının
proje çalışmalarına 2018 yılında başlandı. Plan, etüt ve projelendirme
aşamaları bittikten sonra 26 Kasım 2018 tarihinde ise ihale süreci başlatıldı. Projeye
aralarında Çin, İspanyol, Avusturya, Yunanistan, Slovenya ve Türkiye’den de 10
dev firma teklif verdi. İhaleye en uygun teklifi Çin konsorsiyumu Sinohydro
Corporation sundu ancak ihale şartnamesinde yer alan yükümlülükleri yerine
getiremeyeceği ortaya çıkınca ihaleden elendi. Tren hattının ihalesi 405 milyon
avro ile en iyi ikinci teklifi veren Cengiz İnşaat'a kaldı.
Böylece Cengiz İnşaat, Hırvatistan’da en pahalı alt yapı ihalesini
kazanan yabancı şirket oldu. 2024 yılında teslim edilecek 42,6 kilometre
uzunluğunda çift hatlı demir yolu işi kapsamında, altyapı, üst yapı,
elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon işleri yapılacak. Proje
kapsamında 9 istasyon inşa edilirken en uzunu 635 metre olan 16 köprü/viyadük
de yapılacak.
YUNANİSTAN’A SIĞINMACI GEÇİŞİ DEVAM EDİYOR
Ülkelerindeki savaştan ve iç karışıklıklardan
kaçarak Yunanistan üzerinden
Avrupa'ya gitmek isteyen sığınmacıların geçişleri devam ediyor. Dün akşam
saatlerinde şişme bot ile denize açılan aralarında çocukların da bulunduğu
yaklaşık 25 sığınmacı, Yunan sahil güvenlik ekiplerince Midilli'deki
Molivos Limanı'na getirildi. Geceyi liman bölgesinde dışarıda geçirecekleri
belirtilen sığınmacılara battaniye ve yemek verildi. AA'nın haberine göre;
yaklaşık bir hafta önce Midilli Adası'na ayak basan yaklaşık 40
sığınmacı da Skala Sikaminea sahilinde gönüllüler tarafından kurulan iki
çadırda konaklıyor. Neredeyse tüm insan hakları ihlallerinin yaşandığı 3 bin
kişi kapasiteli Moria kampında ise yaklaşık 25 bin sığınmacı barınıyor. Önemli
bölümünü kadın ve çocukların oluşturduğu sığınmacılar, kamptaki aşırı yoğunluk
nedeniyle dışarıdaki arazide yağmur ve soğuk havaya rağmen yazlık çadırlarda
uyumaya mecbur kalıyor. Yetkililer, aşırı kalabalık ve hijyenik olmayan
koşulların bulunduğu kampta hastalıkların daha hızlı yayılabileceği konusunda
uyarılarda bulunmuştu.
BULGARİSTAN’DA 13 NİSAN'A KADAR OLAĞANÜSTÜ HAL İLANI
Bulgaristan parlamentosu koronavirüs salgını
nedeniyle 13 Nisan'a kadar olağanüstü hal ilan etti. Olağanüstü hal kararı
oybirliğiyle alındı. Ülkedeki olağanüstü hal, hükümetin hukuken seyahat yasağı,
okulların kapatılması ve enfekte kişilerin zorla karantina altında tutulması
gibi kararlar almasını mümkün kılacak. Hükümetin ayrıca 2020 bütçesinde revizyon
yaparak sağlık sistemine daha fazla fon ayırması da bekleniyor. Bulgaristan'da
şimdiye kadar tespit edilebilen 23 koronavirüs vakası görülmüştü. (HABERTÜRK)
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)