26 Temmuz 2017 Çarşamba

BULGARİSTAN İLE TÜRKİYE ARASINDA EĞİTİM DAYANIŞMASI


Bulgaristan’ın Stara Zagora (Eski Zağra) kentinde faaliyet yürüten Trakya Üniversitesi ile Bursa Uludağ Üniversitesi arasında eğitimde, proje oluşturmada ve bilgi alışverişinde karşılıklı işbirliği ve tecrübeyi paylaşmak için protokol imzalandı. Akademik, eğitim ve kültürel alanların merkezde olacağı bu çalışmaların kapsamı 5 yıl boyunca yürürlükte olacak. Her iki üniversitenin ziraat fakülteleri tarafından yürütülecek çalışmada her iki taraf için de karşılıklı yarar sağlayacak özel programların geliştirilmesi ve değerlendirilmesi de hedefleniyor. İmzalanan protokole göre her iki fakülte;
  • Ders vermek, ziyaretlerde bulunmak ve deneyimlerini paylaşmak için öğretim üyeleri, araştırma personeli, öğrenciler ve diğer personelin karşılıklı değişimi ve bilgi ağı oluşturulması,
  • Eğitim ve araştırma için belirlenen fonlara katılmak ve başvurmak,
  • Ortak eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Konferans, sempozyum, seminer, kurs, yaz okulları, çalıştaylar ve diğer toplantıların, taraflarca ortak olarak düzenlenmesi,
  • Mesleki kaynakların, ders kitaplarının ve diğer üniversite yayınlarının taraflar arasında takası,
  • Taraflar arasında bilgi alışverişinde bulunulması
konularında birlikte çalışma yürütecek. Trakya Üniversitesi Ziraat Fakültesi adına Dekan Doç. Dr. Dimitar Panayotov, Uludağ Ünivesitesi adına ise Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Uğur Bilgili’nin imza attığı işbirliği protokolü her iki üniversitenin dekanları tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder