20 Ağustos 2014 Çarşamba

Bulgaristan, Yunanistan ve Romanya üzerinden yürütülen ‘aşk dolandırıcılığı’ Türk erkekleri’nin hem canını hem cüzdanını yakıyor

Kamuoyunda ‘Alocular’ olarak bilinen Balkan ülkeleri uyruklu ve çok güzel Türkçe konuşan kadınların tuzağına düşen Türk erkeklerinin sayısı çığ gibi artarken rekor Mersin’li bir Türk vatandaşının Bulgaristan’a 5 – 6 defada bankalar üzerinden 80 bin liraya yakın para transfer etmesiyle kırıldı 

İsmail KORKMAZ

Türk erkeklerine yönelik aşk dolandırıcılığının hızla artarak binlerce kişiye ulaşması üzerine harekete geçen Türkiye’nin Sofya ve Bükreş Büyükelçiliği yetkilileri güvenlik güçleri aracılığı ile Türk vatandaşlarını uyardı. Bu konudaki sorularımızı yanıtlayan Türkiye’nin Sofya Başkonsolosluğu yetkilileri sadece Bulgaristan’da şimdiye kadar 3 bine yakın vaka tespit edildiğini belirterek Türk vatandaşlarını bu gibi durumlar karşısında dikkatli olmaya çağırdı. Kendilerinin bu konuda hukuki bir yaptırım yetkisine sahip olmadıklarını belirten yetkililer konsolosluklara ulaşan şikayetleri ancak ilgili ülkenin içişleri bakanlığı yetkililerine ulaştırmak için kayda aldıklarını belirtiyorlar. Bulgaristan’da bu konuda kayda giren en yüksek miktarlı para dolandırıcılığının ise Mersin’li bir vatandaşın Bulgaristan’a 5 – 6 defada bankalar üzerinden 80 bin liraya yakın para transfer etmesiyle oluştuğu belirtilirken ‘Alo’ dolandırıcılığının genellikle ülkenin kuzey bölgesinde yer alan ‘Dulova’ kenti üzerinden yürürtüldüğü tespit edildi. Çok düzgün Türkiye Türkçesi ile Türk erkeklerinin aklını başından alan kadınların ikna etmesi sonucu Bulgaristan ve Romanya bankalarına şimdiye kadar yüzbinlerce Euro  para transfer edildiği belirtilirken bu kadınların asla kandırdıkları kişiler ile buluşmadıkları ve sahte banka hesapları kullanıldığına dikkat çekiliyor. Genellikle Bulgaristan ve Romanya az da olsa Yunanistan üzerinden yürütülen bu dolandırıcılık Türk erkeklerinin cep telefonlarına arama kaydı düşülerek başlatılıyor. Yapılan çağrıya yanıt veren kişiyi etkileyen bu kadınlar ilk görüşmelerinde sadece arkadaşlık istediklerini belirtirken ilerleyen zamanlarda bu görüşmelerin konusu evlilik ve aşk temasına oturtuluyor. Bir araya gelmeye istekli Türk erkeklerinden ilk zamanlar Türkiye’ye gelebilme adına masraflarını karşılama bahanesi ile ufak paralar isteyen dolandırıcılar bunu karşılığında kendilerine ait olduğunu iddia ettikleri fotoğrafları kurbanlarına gönderiyor. Etkileri altına aldıkları kişileri bulundukları ülkeye davet eden bu kadınlar bu numaraları etkili olmazsa kurbanlarına Türkiye’ye gelme vaadinde bulunuyor. Daha sonra ‘oltaya gelme’ olarak tabir ettikleri bu durumun ardından istedikleri paranın miktarlarını artıran bu kadınlara çarpılan Türk erkekleri ilgili ülkelerin Türkiye’deki konsolosluklarında soluğu alırken dolandırıldıklarını anlayınca büyük bir şaşkınlık yaşıyorlar. Üstelik bu konuda ödedikleri ve el yakan telefon faturaları da cabası. Sosyal medya üzerinden de yürütülen bu tür dolandırıcılık olaylarına karşı Türk erkeklerini uyaran Emniyet Genel Müdürlüğü bu tür dolandırıcılığın Bulgaristan ve Romanya uyruklu iyi derecede Türkçe konuşan bayanların bazı internet sitelerinden  veya televizyon kanallarındaki arkadaş bulma yayınları vasıtasıyla ya da herhangi bir şekilde telefon numaralarını öğrendikleri Türk vatandaşlarını arayarak gerçekleştiğini belirtti. İnternette alay konusu olan bu tür vakaların kurbanları için şarkı bile yapılırken Konu hakkında yapılan açıklamada dolandırıcılığın meydana geliş safhaları ile yöntemleri şu şekilde özetlenerek Türk erkekleri uyarıldı;
 •     Türkiye’ye veya bulundukları ülkeye gelmeyi düşündüğünü, gelmek için paralarının olmadığını, pasaport ve uçak bileti masrafları için yardımcı olmalarını,
•     Para göndermesi halinde Türkiye’ye veya bulundukları ülkeye gelip arkadaş olabileceklerini veya evlenebileceklerini, 
•     Başka ülkelerdeki Türk vatandaşlarını cep telefonları veya Bulgaristan’da bulunan sabit hatlardan arayarak ekonomik olarak çok zor durumda olduklarını, çalışmak için Türk vatandaşlarının bulunduğu ülkeye gelmek istediklerini, 
•     Türkiye’ye sınır kapısından giriş yapabilmek için birkaç bin YTL’ye ihtiyacı olduğunu, bu paranın olması durumunda giriş yapabileceğini, 
•     Aile fertlerinden kötü muamele gördüğünü ve kendisini zorla evlendirmek istediklerini, yurtdışına çıkmak istediğini, pasaport ve yol parasının olmadığını vb. gibi söylemlerle dolandırıcılık yaptıkları tespit edilmiştir. 
•   Yurt dışından arayan veya çağrı bırakan şahısları aramayınız, söylediklerine itibar etmeyiniz, şikayet için en yakın emniyet birimine müracaat ediniz.

28 yorum:

  1. Bende bir arkadaşımın başına gelen olayı anlatmak istedim. Evet bende bir ad ve telefon bırakim, sonuçta hikayeler aynı ama hiç olmazsa isimleri lanse edilsin en azından kimsenin canı yanmasın. Gerçektende bunlar çok yüzsüz. Sürekli para istiyorlar. Şunu bilinki hiçbir gümrükten asla teminat istemezler , tam aksine belli miktarın yukarısındaki paranın dışarı çıkması istenmez. En azından yakın akraba, arkadaşlarınız böyle bir şeye bulaşırsa internette google araştırsın. Zineb Yusein , Zinep Yusein, Zeyneb, Zeynep, Zeynep Hüseyin, Zeyneb Hüseyin diye yazıyorumki belki bu şahıs tarafından dolandırılmak istenen kişiler bulunur. Telefonu +30 698 762 7665 dir. Bunun hikayeside belki değiştirirmi bilmem ama anam öldü , babam hazinecilikten öldürüldü. Çok param var ama kimseye söyleyemiyorum gibi. Dayım ve yengemle yaşıyorum. Yengem bana eziyet ediyor, dövüyor, kardeşiyle evlendirmek istiyor. Kardeşi içkici ben onunla evlenirsem kendimi öldürürüm falan diyor. Neyse birde şöyle sölim, bu şekilde çeteyi çökertmek isteyen ilkönce polise haber versin sonra gerekirse para yatırsın ki, bu hıyarlar tek tek yakalansın , belki bir kanal haber yaparda diğer Türk saf samimi , erkek kardeşlerimiz de bunların geçim kaynağı olmaktan kurtulur. Her şeyden önce ilkönce mantığınızı çalıştırın, çevrenize olabildiğince duyurun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki şeyin arasında kalmak çok zor doğru gerçek olanda var dolandırıcılık benim konuştuğum kişi ses tonu böyle gerçekçi konuşuyor yeminler ediyor ama artık tuzakmidir bilmiyorum, pasaport euro 220
      Artı yol parası 170 euro toplamı tl fiyatında 2 ne yakin

      Sil
    2. Şikayet nereye yapılacak daha par vermedim

      Sil
  2. Bende dün dolandırıldım. Aynı şekilde.Resimler ve herşey elimde mevcut. Polise gitsem acaba yakalatırmıyım, yoksa birşey çıkmaz mı?

    YanıtlaSil
  3. http://www.yabancihaklari.org.tr/evlenme-vaadi-ile-dolandiricilik/

    YanıtlaSil
  4. resimleri koy herkez gorsun dolandrilmasin

    YanıtlaSil
  5. +359 89 582 3383 seylan reyhan yusuf dolandırıcıdır.bulgaristandan türkiyeye gelmek evlenmek istediğini beyan ediyor

    YanıtlaSil
  6. 372 8142 8129 Numaralı Bayan Dolandırıcıdır Kendisi Makodonmuş İsmi Suzi Aldinov Asenov veya Silviya isimlerini kullanıyor Facebook taki ismi Sevgi Sevgi böyle birinden yada +372 8142 8129 numaralı telefondan mesaj yada çağrı alırsanız kesinlikle bakmayın inanmayın aman dikkat!!!

    YanıtlaSil
  7. selamunaleykum. ben yenı dolandırıldım. bugun 3 ekim pazartesi. hep aynı senaryo. neden once hic bunları okumadım bilmiyorum ama cok pişmanım. fakat ahirette hakkımı alacagım için cok üzülmek ıstemiyorum. benı dolandıranın ismı RUVEYDA HASAN BULGARİSTAN cok sayıda resmı ve videosu var. acaba bisey yapamam mı adli olarak en azından tutuklansın ıstıyorum. lutfen bir bilgisi olan bana ulassın. benım telefonum 0543 353 7831 (dolandıranın teli 004915776104182)

    YanıtlaSil
  8. +40 763 174 803 dolandırıcı dikkat

    YanıtlaSil
  9. 05,04,2017 Bugün dolandırıldım 1500 euro falan
    +30 698 752 4044 o kadar gerçektiki gişede polis telsizi alı konma. Edirne de türk şoför sesi. Bi kaç saat gecikti kız şuan İstanbul da olmalıydı çoktan

    YanıtlaSil
  10. Aysel Ahmed 372 814 26720 dolandırıcıdır kendisi Moldova uyruklu olup insanların iyi niyetlerini kötüye kullanıyor.

    YanıtlaSil
  11. merhaba arkadaslar ben kadir. gecen gece beni de +30 694 716 32 68 seklinde bir numara aradi.yarim bozuk turkcesiyle isminin melek oldugunu ve benimle sohbet etmek istedigini,anne ve babasinin olmadigini acindirarak soyleyerek 5 vakit namazli oldugunu belirterek musluman oldugunu vurguladi.kiz kardesinin kanser oldugunu arsa satmak istedigini turkiyeye yanima gelmek istedigini belirtti.sakin ama sakin bu tur numaralara itibar etmeyiniz.ben polise bu numaranin ihbarinda bulundum.yeni bir dolandiricilik yontemi oldugu bilgisini aldim emniyetten.yunanistan atina sabit hatlarindan turkiyeye bu tarz aramalar cok fazlaymis.lutfen uyanik olalim prim vermeyelim.saygilarimla

    YanıtlaSil
  12. derya feim dolandırıcı dikkatli olun

    YanıtlaSil
  13. safie selim 23 yaşında romanya piteşte yaşıyor.dikkatli olmakta fayda var.babam öldü annem beni 55 yaşında adamla evlendirmek istiyor,acilen türkiyeye gelmem lazım yoksa intihar edeceğim.annem beni 50.00 euro ya bir iş adamına verdi diyor.

    YanıtlaSil
  14. safie selim romanya bükreş dikkatli olun piteştine adresini verdi

    YanıtlaSil
  15. herkese merhaba: 9 şubatta romanya üzerinden whatsaptan biri benim numaramı bulmuş,çok kişiyi aramış ama kimsede cevap vermemiş,benim profil resmimi güvenilir bulmuş öğretmen olduğumu ve çocukların dilinden çok iyi anlayabileceğimi düşünmüş,babası ölmüş üvey annesi onu zengin bir kocaya 50.000 euro karşılığında zorla evlendirecekmiş,acilen türkiyeye gelmesi gerekiyormuş,pasaport ve uçak bileti olarak ilk olarak 360 euro sonra bir tanıdığım var bana yunanistan hava yollarına ait Aegean HAVA YOLLARI ist a 40 euroya getiriyormuş toplam pasaportla beraber 240 euro yeterli imiş.bende inanmış gibi yaptım.çünkü benden hep pites den western union üzerinden ancak parayı gönderebileceğimi söylüyordu.ona şöyle dedim: cep telefonunu eline al arama yapar gibi *#06# tuşla karşına 15 haneli güvenlik numarası çıkacak onu bana söylermisin edim bana olmuyor dedi annem geldi sana akşama yazarım dedi.bende dedim ki senin güvenliğin açısından o numarayı bana söyle ki sana o numara üzerinden göndereyim dedim.çünkü telefonu eski bir sony olduğunu söyledi markasını tam söyliyemedi.şimdi akşam bakalım neler uyduracak hikaye devam ediyor ben şimdi kafaya koydum bunları yakalatacağım çünkü binlerce türk erkeklerini kandırmışlar çeşitli bahaneler yüzünden.kimisi evini satmış kimisi arabasını,kimisi emekli maaşını kimi tazminatını hatta kimide bankadan kredi çekmiş düşünün artık olayın büyüklüğünü.bunlar hatta sizi whatsap üzerinden görüntülü bile arayabilirler aman dikkat edin lütfen.

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Boryana aleksandrova facedeki ismi melek tel 359892760236 dolandırıcıdır inanmayın

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Yunanistan da yaşadığını söyleyen Suzan ismini kullanan bu kadın dolandırıcı dır dikkat edin telefon numarası 00 30 694 147 8973 bu

    YanıtlaSil
  20. Shumen den gercek adi farie adil.00359892729867 veya 00359892915409 telefon numarası olan bir bayan var.tam bir orospu fahisedir.dikkatli olun.kasarin biridir.

    YanıtlaSil
  21. Evet aynısı banada geldi hikaye benzer numara farklı sadece ara bana yardımcı ol benim param çok bana ev alıver diyor ama numara atmış bu numaradan ara diye büyük ihtimalle kontör dolandırıcısı adida aylin reyhan 00359895135154

    YanıtlaSil
  22. Mihriban ibriyam isimli kadında beni dolandırdı +34 642 46 26 43 bu telefon numarasından aranirsaniz bilinki dolandirici

    YanıtlaSil
  23. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  24. Bu bayanlar malesef böyle yapıyor

    YanıtlaSil